یاداشت های محمد روزبهانی

اجتماعی، فرهنگی،آموزشی

یاداشت های محمد روزبهانی

اجتماعی، فرهنگی،آموزشی

آقای اسماعیل زاده متشکرم !

محمد روزبهانی / جامعه شناس و عضو شورای نویسندگان سخن معلم
  منبع :سخن معلم

 

تشکر یک معلم از معلم کلاس اول دبستان اسماعیل زاده

هنوز هم طنین دلنشین صدایش در گوشم  می پیچد...

بسیار مهربان و با محبت بود. همیشه با لبخند وارد کلاس می شد و با بچه ها احوال پرسی می کرد.گاهی هم برای بچه های کلاس خوردنی می آورد . هنوز لذت بستنی خوری دست جمعی بچه ها با معلم مان در کلاس اول یادم نرفته ؛ آن روز آقای اسماعیل زاده برای همه ی بچه ها بستنی خرید. آقای اسماعیل زاده معلم کلاس اول من بود. اسامی بسیاری از معلمان دوران تحصیلم را فراموش کرده ام اما آقای اسماعیل زاده از آن  آدم هایی است که هیچ گاه فراموشم نمی شود ، نه به خاطر اینکه معلمم بوده ، بلکه به خاطر انسانیت و مهر و محبتی که داشت. حتی مادرم وقتی که بحث می شود ایشان را به خوبی به خاطر می آورد و دعایش می کند.

بعد از کلاس اول دبستان دیگر آقای اسماعیل زاده را ندیدم. در دوره ی راهنمایی و دبیرستان نیز نتوانستم خبری از ایشان بگیرم . بعدش دانشگاه و معلمی!

مشکلات زندگی  و شاید هم کوتاهی خودم باعث شد که نتوانم ایشان را پیدا کنم. چند روز پیش بر حسب اتفاق برادر آقای اسماعیل زاده  که دوست یکی از همکاران من است به اتاق مان آمد. البته ابتدا نمی دانستم که  این آقا برادر معلم کلاس اول من است. بلکه بعد از احوال پرسی و با توجه به نام خانوادگی اسماعیل زاده من از ایشان پرسیدم که شما آقای اسماعیل زاده که در فلان شهر معلم بود را می شناسید؟

او گفت: که بله  جواد داداشم است. من خیلی خوشحال شدم و شماره تلفن معلم عزیزم را از برادرش گرفتم و در فرصتی مناسب زنگ زدم ، بعد از 37 سال دوباره صدای گرم و دلنشین آقای اسماعیل زاده  معلم کلاس اولم را شنیدم . خاطرات خوب کلاس اول را با هم مرور کردیم و من سرمست این گفت و گو خوشحال و سرشار از عشق شدم.

آقای اسماعیل زاده الان70 سال سن دارد و 20 سال است که بازنشته شده !

اما برای من همان  معلم کلاس اول است.

به دلیل اینکه  در شهری دیگر زندگی می کند هنوز فرصت نشده که بتوانم به دیدارش بروم، اما حتما  به دیدارش خواهم رفت. بعد از 37 سال معلم خوبم را پیدا کرده ام.

اول مهر است  و باز یاد و خاطره ی معلمان خوبم را گرامی می دارم، به ویژه  اولین معلمم آقای اسماعیل زاده!

معلم خوبم فقط برای جبران زحمات شما می توانم بگویم متشکرم.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد