یاداشت های محمد روزبهانی

اجتماعی، فرهنگی،آموزشی

یاداشت های محمد روزبهانی

اجتماعی، فرهنگی،آموزشی

کنش ساستمدارانه

  منبع:سخن معلم

در پاسخ به فراخوان سخن معلم در مورد ( فراخوان نظر و یادداشت برای حرکت اخیر وزیر آموزش و پرورش ) ، آقای محمد روزبهانی، از دبیران آموزش و پرورش، یادداشتی را ارسال کرده است .
با توجه به اهمیت این موضوع ، سخن معلم از همه همکاران و دوستان گرامی تقاضا می کند که در این فراخوان مشارکت فعال داشته باشند .

محمد روزبهانی :

رفتار آقای فانی در ارتباط با تشکل های فرهنگیان تابعی است از رفتار کلی دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور با همه ی تشکلها و گروههای صنفی و سیاسی !

نمی توان برای فانی مسیر متفاوتی در نظر گرفت!

 کنش یک سیاستمدار با کنش یک منتقد یا روزنامه نگار متفاوت است. وزیر آموزش و پرورش یا هر وزیر دیگری مرد سیاست است . مردان سیاست همیشه در میان فشار نیروهای متضاد باید تعادل خود را حفظ نمایند. نباید از هیچ سیاستمداری انتظار داشته که کاملا سیاه یا سفید باشد و رفتاری صفر و صد ی به نمایش بگذارد . موضوع بحث شرکت کردن وزیر آموزش و پرورش در جلسه ای متعلق به طیف راست یا اصول گرایان است که آقای فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش سردمدار آن است. به نظر من به خاطر صرف حضور در این جلسه انتقادی به آقای فانی وارد نیست. البته من از محتوای این جلسه و سخنرانی وزیر در آن جا خبری ندارم و قضاوتی هم نمی توانم داشته باشم. در واقع با حضور وزیر در گردهمایی معلمان از طیفهای مختلف موافقم . این کار باعث ارتباط موثر بین فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش می شود.

باور من این است که رفتار آقای فانی در ارتباط با تشکل های فرهنگیان تابعی است از رفتار کلی دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور با همه ی تشکلها و گروههای صنفی و سیاسی ! نمی توان برای فانی مسیر متفاوتی در نظر گرفت! و گفت که وزیر آموزش و پرورش هم جهت با مسیر کلی دولت اعتدال نیست و به سمت راست گرایش پیدا کرده است. اگر از ابتدای حضور آقای روحانی در انتخابات گفتار و رفتار ایشان را تا کنون به صورت ریز بینانه بررسی نماییم جهت کلی گفتار و رفتار ایشان حرکت در میانه ی چپ و راست است. هیئت دولت نیز همین طور! حال ممکن است در این روند،رفتار و گفتار رئیس جمهور و وزرا ، گاهی کمی به راست و یا کمی به چپ دیده شود!

اما میانگین نهایی که می توان بر اساس آن حرکت دولت و همه ی وزرا را تحلیل نمود میانه روی است.آقای فانی هم با توجه به این که خود را جزئی از دولت اعتدال می داند حتما در هماهنگی با کلیت دولت عمل می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد