یاداشت های محمد روزبهانی

اجتماعی، فرهنگی،آموزشی

یاداشت های محمد روزبهانی

اجتماعی، فرهنگی،آموزشی

هر دانش آموز یک تبلت


قابل تو جه وزارت آموزش و پرورش ، معلمان ,دانش آموزان
امروز ه استفاده از فناوری های پیشرفته در عرصه آموزش رو به گسترش است.
نه تنها کشورهای پیشرفته بلکه کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه نیافته در حال گسترش فناوریهای آموزشی دیجیتال در سطح مدارس و نهادهای اموزشی شان هستند. به عنوان نمونه کشور هند در یک طرح ملی در پی این است که همه ی دانش آموزانش را به یک تبلت مجهز کند . در این کشور وزارت ارتباطات با یک شرکت کانادایی قراردادی بسته تا برای دانش آموزان هندی تبلتی ساده و قابل استفاده طراحی نماید با قیمتی زیر 100 دلار ! که البته بعضی از نمونه های تولید شده ی ان فقط 42 دلارقیمت دارد. با این اقدام در هند همه ی دانش آموزان صاحب تبلت خواهند شد. اما در کشور ما ایران چه می توان کرد؟ کافی است وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که می خواهد برای حدود 14 میلیون دانش آموز تبلتی با ویژگیهای مورد نظر تهیه کند، وارد مذاکره با شرکت های تولید کننده داخلی یا خارجی شود و با قیمتی در حدود 50 تا 100 دلار قراردادی به صورت اقساط ببندد که در طی یک تا سه سال مبلغ مورد نظر را پرداخت نماید
همه ی پولی که برای خرید 14 میلیون تبلت مورد نیاز است 1 میلیارد دلار می باشد که اگر سه ساله این مبلغ پرداخت شود سالی 330 میلیون دلار بیشتر نمی شود! 330 میلیون دلار برابر فروش سه روز نفت ایران است! به شرطی که فروش روزانه 1 میلیون بشکه و قیمت هر بشکه نفت حدود 100 دلار باشد!
البته در مقابل این هزینه ی 1 میلیارد دلاری سه ساله ، آموزش و پرورش و خانواده ها سالانه بیشتر از این مبلغ صرفه جویی خواهند نمود. از جمله 1- صرفه جویی در چاپ کتابهای درسی ،دفتر ، برگ های امتحانی و ...!
از دوستان و همکاران گرامی و همه ی موافقان با این طرح تقاضا دارم برای گسترش آن در رسانه ها همکاری نمایند و از مخالفان نیز می خواهم به نقد و ایرادات آن بپردازند.
محمد روزبهانی : معلم
لینک یک مطلب در باره ی موضوع
http://tejarat.donya-e-eqtesad.com/fa/packagestories/details?service=technology&story=2f2153f3-b4b7-
tejarat.donya-e-eqtesad.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد